Amano’dan nükleer anlaşma ve İran’la ilgili açıklama

Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu başkanı Yukio Amano, İran ve 5+1 grubu arasında imzalanan nükleer anlaşma KOEP’in T bendinin, İran’ın sitelerine UAEK’nun girmesi manasına gelmediğini söyledi.

Fars haber ajansının bildirdiğine göre, Amano dün yaptığı açıklamada, nükleer anlaşmanın T bendinin, İran UAEK’nun İran sitelerine gözlemciliği  olmadığını aksine iki amaçlı kullanılan malzemelerle ilgili olduğunu söyledi.

Amerikan başkanı Trump, T bendinin, İran’ın askeri sitelerinin kontrol edilmesini kapsadığı yönünde dayatmada bulunuyordu.

T bendi, İran’ın, çift kullanımlı (askeri ve nükleer) malzemeleri satın almasını, projelendirmesini ve planlamasını yasaklıyor  ama uluslararası atom enerjisi kurumu, bununla ilgili yetkililerin gerçekte kendilerinin dışında olduğunu bildiriyor.

Bu arada nükleer anlaşmanın 4 bendine göre, İranlı alıcıların, her türlü çift kullanımlı ürünlerin satın alınmasında, nükleer anlaşma ortak komisyonundan izin alması gerekiyor.

Sözkonusu komisyon her ay düzenli olarak Viyana’da oturum düzenliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.